Animoca Brands son zamanlarda birçok oyun şirketini satın alarak tek bir çatı altında topluyor. Tüm oyunları tek bir metaverse içerisinde toplamak isteyen Animoca Brands, bu sisteme uygun bir token sistemi geliştiriyor.
Ancak şirketin blok zinciri oyun geliştiricilerinden biri, token sisteminden ziyade oyun gelişimine ağırlık verilmesi gerektiğini düşündüğünü açıkladı. 2022 Tokyo Games Show etkinliğinin ilk gününde Animoca Brands’ın bir parçası olan Avustralya merkezli oyun geliştiricisi Blowfish Studios’un lider topluluk yöneticisi Luke Sillay, bir konuşma yaptı. Konuşmasında çok fazla blok zinciri oyununun, oyundan ziyade oyun içi ödüllere ve token ekonomisine odaklandığını söyledi:
“Birçok blok zinciri oyununu oynarken eğlenmediğinizi görüyorsunuzdur. Evet bu oyunlardan oldukça büyük oranlarda token kazanma potansiyeline sahipsiniz ve çoğu zaman iyi bir yatırım getirisi elde edebilirsiniz. Ancak genel olarak konuştuğumuzda bu oyunlar o kadar da eğlenceli değiller değil mi?”
Sillay, yeni oyunların basit oyun modları ile para kazandırmayı hedefleyecek şekilde tasarlandığını ve oyuncunun eğlenmesine odaklanmadığını belirtti. Bu tarz eğlencesi olmayan oyunların da klasik oyuncuların dikkatini çekmediğini açıkladı.
DappRadar verilerinde, son 30 günde en aktif kullanıcı sayısı olan blok zinciri oyunları Gameta, Alien Worlds ve Solitaire Blitz olarak gözüküyor. En yüksek 1 milyon ve en düşük 652.000 kullanıcı sayısı ile oyunlara önemli bir ilgi olduğunu gösteriyor ancak popüler geleneksel oyunlara kıyasla kullanıcı sayısı hala çok düşük.
Sillay konu hakkında şunları söyledi:
“Bizim düşüncemiz, eğer oynamak eğlenceliyse ve izlemek çekiciyse, insanlar oynamak ister.”
Animoca Brands, Blowfish’i 2021 yılında satın aldı
Blowfish Studios, 2021 Temmuz ayında Animoca Brands tarafından 6,6 milyon dolara satın alındı. Şirket, Animoca Brands’ın yardımıyla Web2 oyunlarından Web3 oyunlarına geçiş yaptı. Şirket, şu an betada olan Phantom Galaxies NFT oyununa odaklanmış durumda.
Sillay, Riot’un League of Legends ve Epic Games’in Fortnite gibi ücretsiz oynanabilen büyük oyunların NFT ve P2E (oynadıkça kazan) entegrasyonuna en müsait oyunlar olduğunu belirtti. Bu tarz oyunların oynamasının eğlenceli olduğundan dolayı oyundan kolayca vazgeçmeyecek bir kitlesinin olduğunu vurguladı. Bu kitlenin yıllarca oyunu oynayacağını ve yeni karakter kıyafetleri gibi eşyaları satın alırken mutlu bir şekilde para harcadığının altını çizdi.
Sillay, blok zinciri oyunlarına girişte bazı insanlar için bilmedikleri şeylerin engel olduğunu belirtiyor. Eğer bu süreci güzel bir oyunda, eğlence süreci ile geçirebilirse yeni kullanıcıların, bu alana çekilebileceğine inanıyor. Konu hakkında Sillay şunları söyledi:
“Bu sektöre yabancı kişiler için blok zinciri yepyeni bir teknoloji. Bu konu hakkında bilgi edinmek, cüzdan oluşturmak gibi işlemler oyuncuların gözünü korkutuyor. Normal hayatlarındaki birçok kelime blok zincirinde tamamen farklı şeyleri ifade ediyor.”
Daha fazla NFT Haberleri için: NFT haberleri
Daha Fazla Kripto Para Haberleri İçin: Kripto Para Haberleri
Gelişmelerden ve son dakikalardan haberdar olmak, kripto para dünyasında aktif bir yer edinmek istiyorsanız Telegram kanalımıza bekliyoruz.