Square Enix, Blok Zincirine Daha Fazla Yatırım Yapabilmek İçin “Tomb Raider”ı Sattı!
Japon oyun geliştiricisi Square Enix, Tomb Raider oyunu ile iki stüdyosunu, İsveçli yayın grubu “Embracer”a (önceki ismi TDQ Nordic) sattığını açıkladı.
Bir süredir Tomb Raider oyunu çıkarmayan Square Enix, oyunun telif haklarını ile birlikte birçok hakkı 300 milyon dolara Embracer’a sattı. Yeni satın alan şirket en kısa sürede yeni bir Lara Croft oyununu geliştireceklerini açıkladı. Bu da Tomb Raider sevenleri mutlu etti.
Embracer grup daha çok oyun ticareti üzerine odaklanmış bir şirket. Şimdi, bünyesine Crystal Dynamics, EIDOS Interactive gibi stüdyoları da kattı. Ayrıca Tomb Raider’ın yanından oyuncuların sevdiği “Legacy of Kain”, “Thief” ve “Deus Ex” gibi oyunların fikir mülkiyetlerini de satın aldı.
Square Enix elindeki sembolik stüdyoları ve oyunları neden sattı?
Şirketin elindeki büyük stüdyo ve oyunları neden sattığı tartışılırken, şirket bir duyuru yaptı. Satış kararının ardında, oyun sektörünün kararsız durumunun olduğu belirtildi. Ayrıca kararsız bir sektörde, sermayenin daha fazla fırsat yarattığı vurgulandı.
Bir iddiaya göre ise şirket, yenilikçi bir yaklaşım benimsemeye ve blok zinciri oyunları geliştirmeye çalışıyor.
Şirket yakın zamanda blok zinciri teknolojileri üzerine çalışmalarını hızlandırdı. Şirket ilk kez bu sektöre 2021 Mart ayında “Million Arthur” NFT koleksiyonu ile giriş yapmıştı. 2022 yılı başında ise Square Enix CEO’su Yosuke Matsada blok zincirleri üzerine konuşmuştu.
Matsuda, yeni yıl mesajında blok zinciri hakkındaki fikrini söylemişti. Matsuda’ya göre blok zinciri, oyuncuların ve geliştiricilerin oyun deneyimlerinin bir parçası olma şeklini daha sürükleyici bir şekilde değiştirebilir.
Matsuda mesajında şu şekilde yazmıştı:
“Bunu sağlayacak olan blok zinciri tabanlı tokenlardır. Oyunlarımızda oyun içi token ekonomileri tasarlayarak, kendi kendini idare ettiren oyunların gelişmesini sağlayacağız.”
Square Enix 28 Şubat 2022 tarihinde ise eski oyunu Dungeon Siege’i The Sandbox‘ta çıkaracağını açıkladı.
Dungeon Siege, 2002 yılında oyun severlerin karşısına çıkan, son güncellemesi 2011 yılında yapılan bir oyundur. Bugüne kadar 1,7 milyon satılan oyun, şirketin diğer oyunları kadar popüler olamadı. Japon asıllı firma birçok güzel oyunla oyuncuların gözdesi olmuştur. Özellikle Final Fantasy ve Tomb Raider gibi seriler hem çok tutuldu hem de filmleri çekildi.
İlginizi Çekebilir : Sandbox Nedir?
Ancak şirket onlar kadar ilgi görmeyen Dungeon Siege oyununu The Sandbox evrenine getirerek oyunu tekrardan alevlendirmek istiyor. Bu oyunla hem metaverse’ü keşfetmek hem de yeni oyuncularla bu oyunu tanıştırmak istiyor.
Daha fazla NFT Haberleri için: NFT haberleri
Daha fazla Metaverse haberleri için: Metaverse Haberleri
Gelişmelerden ve son dakikalardan haberdar olmak, kripto para dünyasında aktif bir yer edinmek istiyorsanız Telegram kanalımıza bekliyoruz.