Avalaunch, Battle for Giostone AMA Etkinliği İle Oyuna Ait Teknik Detaylar Açıklandı!
Avalaunch ve Battle for Giostone, bir AMA etkinliği düzenledi. AMA etkinliğinin konuğu, Battle for Giostone Kurucu Ortağı Mile Gramatikov oldu. Bu AMA’in temel başlıkları, iş geliştirme, vizyon, yol haritası ve IDO sonrası planlar olarak belirlenmiş durumda.
Sizler için AMA etkinliğinde sorulan soruları ve verilen cevapları derledik.
Dave | Avalaunch
Herkese merhaba, Battle For Giostone ile ikinci AMA etkinliğimize hoş geldiniz. Büyük planları olan bir oyun ve mücadeleye hazır olduğunu düşündükleri bir takıma sahipler.
Bugün tüm gelen soruları yanıtlamak üzere Mile Gramatikov bizlerle olacak. Merhaba Mile, nasılsın?
Mile Gramatikov | Giostone
Gayet iyiyim Dave. Davetin için teşekkürler!
Dave | Avalaunch
Bugün burada olman güzel. Hemen konuya girelim.
Sizin hakkınızda kısa bir girişle başlayalım. Geçmişiniz, kariyer yolunuz ve bugün bulunduğunuz yere nasıl geldiğiniz hakkında bize bilgi verir misin?
Mile Gramatikov | Giostone
Her şeyden önce, bir oyuncu olarak geçmişim ile başlamak istiyorum. Dota çıktığında oynamıştım ve bir anda bağımlısı olmuştum. Sonra Dota 2 çıktı ve daha da iyiydi. Oyuna olan sevgimden dolayı, benzer düşünen diğer insanlarla bağlantı kurmaya başladım ve çoğu arkadaşımla bu şekilde tanıştım. Oyunu evde, internet kafelerde oynadık ve hatta Dota 2 ile ilgili 20’den fazla e-spor etkinliği düzenledik.
Liseyi bitirdiğimde bir geliştirici kursunu tamamladım ve bir programlama şirketinde çalışmaya başladım. 2 yıldan fazla geliştirici olarak çalıştım ve pazarlamaya geçmeye karar verdim. Ardından kendi şirketimi kurdum. Bu şekilde kripto para işine girdim ve aklıma bir fikir geldi. Bu fikir Battle For Giostone’du.
Dave | Avalaunch
Erken başladığını söyleyebiliriz. Çok etkileyici.
İlk MOBA oyunu olarak, ekibin toplu olarak sahip olduğu deneyim aralığı nedir? Proje üzerinde kaç geliştirici çalışıyor? Gelecekte ekibi genişletme planlarınız var mı?
Mile Gramatikov | Giostone
Şirket hayata geçtiğinden bu yana ekibin çoğu M-Tech’te benimle birlikte oldu. Makedonya merkezli olmamıza rağmen, MOBA oyunlarını zirveye çıkarmak üzere gerekli beceri ve deneyimi kazanmak için sayısız uluslararası müşteriyle çalıştık.
Şu anda proje üzerinde 40’tan fazla geliştirici ve tasarımcı çalışıyor. Bizimle çalışan insan sayısını sürekli artırıyoruz. Oyunu “Pre-Alpha” hali ile piyasaya sürmek üzere olduğumuz için daha da zorlayacağız. Elbette bu, ekibin genişleyeceği anlamına geliyor ve her zaman bizimle çalışmaya başlayacak tutkulu insanlar arıyoruz.
Tabii ki, oyunun ana dengeleyicisi olarak çalışan kurucu ortağımız Theeban da var. Dünyada bu kadar çok Web2 ve Web3 deneyimine sahip tek kişi olduğu için tecrübesi ve bilgisinin yeri doldurulamaz.
Dave | Avalaunch
Bu uzun tarih ve çalışma kimyası, kripto para alanına girerken sahip olmak için harika bir şey.
Battle of Giostone, 1 yılı aşkın süredir geliştirilmekte olan bir oyundur. Oyun, ekibin alfa öncesi aşamaya hazırlanması için kaç kez tekrarlandı? Ayrıca bu önemli dönüm noktasıyla ilgili bizimle paylaşmak istediğiniz önemli noktalar var mı?
Mile Gramatikov | Giostone
Birçok insan oyun yapmanın kolay olduğunu düşünüyor. Sadece bir plan yaparsınız, onu takip edersiniz ve bir yıl sonra bir ürünle sonuçlanırsınız. Bu hiç de doğru değil. Özellikle karmaşık oyun mekanikleriyle uğraşırken, yol boyunca çok sayıda barikat var. On kişi aynı anda tıklayacak ve programın her tıklamaya yanıt vermesi, video efektlerini, ses efektlerini birleştirmesi ve her karakterin parametrelerini değiştirmesi gerekiyor. Tüm bunlar, birlikte iyi çalışmasını sağlamak için bir miktar kodlama deneyimi gerektirir.
Bu açıklama, oyunların basit olduğunu düşünenler için daha anlaşılır kılmak için yapıldı. Şu anda Pre-Alpha, oyunun 17. versiyonudur. 18. versiyon, turnuvalara ev sahipliği yapmamızı ve onları çevrim içi yayınlamamızı sağlayacak bir izleyici modu ile yolda. Yaptığımız ilk turnuvalarda bu özellik yoktu, bu yüzden oyuncuların Discord üzerinden yayın yapmaları gerekiyordu ve yayınlarını Twitch’te yayınladık. E-sporlar konusunda inanılmaz derecede ciddiyiz, bu yüzden önce oyunu çalışır hale getirmeye, ardından ne inşa ettiğimizi ve nasıl ilerlediğimizi göstermek için halka yayınlamaya odaklanıyoruz.
Dave | Avalaunch
Web3 oyunlarında olanlardan sonra, artık kimse bunun kolay olduğunu düşünmüyor.
Web3 üzerine kurulu çoğu oyunda olduğu gibi, NFT’ler bu oyun dinamiğine uygundur. Bize bu NFT’ler hakkında üst düzey bir açıklama verebilir misiniz?
Mile Gramatikov | Giostone
Battle of Giostone’daki ana NFT’ler kahramanlar olacak. Oyunda 6 kahraman kombinasyonu bulunuyor. Bunlar: Gogmangog, Auri, Akuma, Lucius, Ranvir ve Gurluk. Her NFT, vücutlarında ekipman bulunan bu kahramanlardan birine üs olarak sahip olacak. Ekipman, her kahramanın oyun içinde kullanabileceği becerilerden sorumlu olacak ve bunu değiştiremeyeceksiniz.
Bunların hepsi tasarım yönündendi. İşlevsellik söz konusu olduğunda, her NFT kahramanı 4 yetenek özelliğine sahip olacak. Toplam 72 yetenekten 4’ünü seçebilir ve oyun tarzınıza göre bir kahraman yaratabilirsiniz. Bu bir Yakın Dövüşçü, Menzilli Savaşçı, Yakın Dövüş Suikastçısı, Menzilli Suikastçı, Yakın Dövüş Sihirbazı ve Menzilli Sihirbaz olabilir.
Kahraman sınıfını ve yetenek sınıfını eşleştirerek bir tank, suikastçı, ormancı, büyücü, savaşçı veya nişancı oluşturabilirsiniz. Oyun stili sadece size ve takımınıza bağlıdır. 6 milyondan fazla kahraman kombinasyonu mümkün, bu da oyunu inanılmaz derecede rekabetçi hale getiriyor ve her zaman ideal şampiyonu arıyor olacaksınız.
İlginizi çekebilir: NFT Nedir?
Kahramanların yanı sıra, kahramanlar ve yetenekler için çalışan NFT’ler ve BFG tokenlarını kilitlemenize izin veren gelir paylaşımı NFT’leri olacak.
Dave | Avalaunch
Kahramanlar havalı görünüyor. Ranvir bana tanıdığım bir adamı hatırlatıyor.
Yol haritasına göre, token lansmanından kısa bir süre sonra bir NFT ön satışı yapılması planlanıyor. Bu planı, kaç tane NFT olacağını, fiyat aralığını ve ön satışın nerede gerçekleşeceğini detaylandırabilir misiniz?
Mile Gramatikov | Giostone
Basılacak NFT’lerin nihai sayısına veya fiyatlarına henüz karar vermedik. Ama şu kadarını söyleyebilirim ki ön satışta olacak olan NFT’lerin her biri Genesis olarak adlandırılacak ve çok nadir olacak. Bunlar, sadece ön satış yoluyla elde edilebilecek.
Örneğin, “Altın Kanatlı Auri” diyelim. Diğer herkesin normal kanatları olacak ama kahramanınız altın kanatlı olacak çünkü bu Genesis. Daha sonra, insanlar karar verirlerse bu kahramanları kâr elde etmek için satabilirler, çünkü herkes diğerlerinden farklı ve daha havalı şeylere sahip olmak ister.
Dave | Avalaunch
Güzel cevaplar için teşekkürler. Oyunla birlikte gelen harika özellikler arasında bir NFT pazarı da var. Kullanımından ve entegrasyonunun projenin vizyonuyla nasıl bir ilişkisi olduğundan bahseder misiniz?
Mile Gramatikov | Giostone
Küçüklüğümde Metin2 veya World of Warcraft oynayan arkadaşlarımın sitelerde hesap satarak para kazandığını hatırlıyorum. Bu oyunları yapan oyun şirketleri ticarete izin vermedi ve insanlar yaratıcı hale geldi. Ardından karakter alışverişi için özel olarak tasarlanmış platformlar yarattı.
Oyunun özünün oyunculara güç vermek olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden blok zincirini seçiyoruz ve kendi web sitemizde pazar yeri yapıyoruz. Sitemizde herkes gelip kahramanlar, görünümler, değiştiriciler ve hatta gelir paylaşımı NFT’leri satın alabilecek veya satabilecek.
Bir oyun mağazası aracılığıyla önceden hazırlanmış kahramanları satmamız yerine, oyuncular kendileri yeni karakterler yaratma ve açık bir pazarda ticaret yapma gücüne sahip olacaklar. Oyuncuları sorumlu yapacak fiyatları belirlemeyeceğiz. Bu şekilde, oyun gerçekten oyuncular için yapıldığı ortaya çıkmış olacak.
Dave | Avalaunch
Her kahramanla, kullanıcının kendi vizyonunda bir kahraman yaratmak için tercih ettiği yetenekleri birleştirebildiği görülüyor. Farkında olmayan izleyiciler için bu sürecin nasıl işlediğini kısaca anlatabilir misiniz?
Mile Gramatikov | Giostone
MOBA oyunlarında oynanabilir karakter genellikle pasif veya aktif olabilen 4 yeteneğe sahiptir. Pasif yetenekler, istatistiklerde genel bir artış sağlar veya belirli koşullar altında çalışır. Aktif yeteneklerin ise çalışması için tıklanması gerekir. Hasar verirler, karakteri iyileştirirler, sersemletme, susturma veya silahsızlandırma gibi özellikler ile düşmanı kontrol ederler.
Oynanış tarzınıza bağlı olarak, oynamak istediğiniz yeteneklere sahip bir kahraman NFT’si oluşturabilirsiniz. Yetenekleriyle büyülü hasar veren bir savaşçı yaratabilirsiniz. İyileştirme yetenekleri olan bir suikastçı alabilirsiniz. Bununla birlikte, aynı sınıftan yetenekler seçmek, güç, çeviklik veya zeka gibi temel istatistikleri arttırdığı için kahramanı daha güçlü kılar.
Oyun ücretsiz oynanacağı için oyuncular, haftalık olarak güncellemesini sağlayacağımız kahramanların çeşitli versiyonlarını deneyebilecekler. Bu şekilde, yeteneklerin nasıl çalıştığını ve kendi kahramanlarında ne görmek istediklerini öğrenebilirler. Daha sonra kendilerine ait bir şey yaratmayı veya başka birinin pazar yerinde, yapmış olduğu bir kahramanı satın almayı seçebilirler.
Dave | Avalaunch
Battle For Giostone oyuncuları arasında son derece popüler olacağını düşündüğüm ana özelliklerden biri, yol haritasına göre çok yakında olan e-spor turnuvaları.
Bize bunun nasıl başlayacağına dair kapsamlı bir özet verebilir misiniz. Bu özellik 2022’nin 4. çeyreğinde kullanıma sunulduğunda oyuncuları neler bekleyecek, ödül havuzları neler olacak?
Mile Gramatikov | Giostone
Güvenlik büyük bir endişe kaynağı. Axie Infinity, bu alandaki en büyük oyundu ama yine de 600 milyon dolarlık bir hack yaşadı. Kimse bunun olmasını istemiyor, ancak amacı diğer insanların deneyimini mahvetmek olan siber suçlular var. Aynı şeyin bizim başımıza gelmemesini sağlamak için birkaç güvenlik mekanizması ekledik.
Hâlâ üzerinde çalıştığımız bir şey, yasal olduklarından ve hack olmadığından emin olmak için daha büyük işlemlerin manuel olarak incelenmesidir. Ek olarak, her internet projesi sadece üzerinde çalışan insanlar kadar güvenlidir. Bu yüzden ekipteki herkes bir virüsten koruma programı, bir VPN kullanıyor ve güvenli olmayan hiçbir bağlantıya tıklamıyoruz veya dosya indirmiyoruz.
Sosyal olarak tasarlanmış saldırılar artıyor. Bu nedenle siber güvenlik ve en son dolandırıcılık saldırıları açısından inanılmaz derecede dikkatli bir şekilde kendimizi geliştiriyoruz.
Dave | Avalaunch
Avalanche’ta türünün ilk örneği olan MOBA’yı oluştururken karşılaştığınız zorluklardan bazıları nelerdi ve bu zorlukları nasıl aştınız?
Mile Gramatikov | Giostone
En büyük zorluk, oynaması gerçekten eğlenceli olan bir oyun yapmaktır. Kullanıcı işlemlerinin kesintisiz olması gerekir ve bunun mümkün olması için birçok bileşenin bozulmadan birlikte çalışması gerekir. Durmaksızın çalışarak ve oyunu gerçekten halka sunmadan önce nerede bozulduğunu görmek için botlar kullanarak bu zorlukların üstesinden geldik.
Dave | Avalaunch
Diğer seçenekler yerine Avalanche blok zincirini geliştirmeyi seçmenin arkasındaki sebepler nelerdi?
Mile Gramatikov | Giostone
Avalanche, tüm blok zinciri alanındaki en hızlı ağlardan biridir. Bu projede çalışan insanlar, gördüğümüz en iyi kişilerden bazıları ve vizyonlarına sadıklar. Avalance Builders programının bir parçasıyız ve içimizdeki potansiyeli gördüler, bu yüzden Battle For Giostone’a yatırım yaptılar. En çok büyüyen platformlardan biriler, herhangi bir olay olmadan büyük bir isme sahipler ve çalışma ortamları inanılmaz. Son olarak, bu ortaklığı daha da iyi hale getiren bir alt zincirimiz olacak.
Dave | Avalaunch
Son bir soruya geçmeden ve bu AMA’i tamamlamadan önce topluluğumuzla paylaşmak istediğiniz kalıcı düşünceleriniz var mı?
Mile Gramatikov | Giostone
Battle For Giostone, oyuncuları zamanları, çabaları ve becerileri için ödüllendirmeyi amaçlayan bir oyundur. Amacımız ekosistemdeki her insanın yerini bulması. Farklı geçmişlere sahip insanlar evrenimize katılacak ve biz herkes için bir şeylere sahip olmak istiyoruz. İyi bir oyuncuysanız, skor tablolarında tırmanacak ve ödüller kazanacaksınız. Birkaç arkadaşınız varsa, grubun en iyisi olmaya çalışabilirsiniz.
Oyunun nasıl oynanacağını bilmeyen biriyseniz, ancak bunun bir parçası olmak istiyorsanız, tokenlarınızı bir gelir paylaşım programında kilitleyebileceksiniz. Bir içerik oluşturucuysanız, içerik oluşturabilecek, kendi topluluğunuzu oluşturabilecek ve ekosistemimizin bir parçası olduğunuz için ödüllendirilebileceksiniz.
Fırsatlar sonsuzdur, ancak tüm bunların işe yaraması için oyunun eğlenceli olması gerekir. Şu anda sahip olduğumuz insanlarla, teslim edebileceğimizden eminiz. Bizi izlemeye devam edin ve oyunu nasıl yeniden icat ettiğimizi görün!
Dave | Avalaunch
Tebrikler Mile. Şimdi Twitter sorularına bakalım.
Twitter Soruları
KleinVars: Bugün birçok oyun, oyuna başlamak için yüksek maliyetler belirliyor ve bu nedenle küçük bir oyuncu tabanıyla başlıyor. Oyunun tadını çıkarmak ve oynamak için bir NFT’ye veya belirli bir miktarda tokena sahip olmam gerekir mi?
Mile Gramatikov | Giostone
Haftalık ücretsiz kahramanlarımızdan biri ile herkes oyunu ücretsiz olarak oynayabilecek. Ancak, ücretsiz kullanıcılar her maçtan sonra GIOS kazanamayacaklar, ancak yine de her sezondan sonra skor tablolarına ulaşabilir ve BFG tokenı kazanabilirler.
Oyuna herkesin erişebilmesi için NFT fiyatlarını makul tutmak istiyoruz.
leonardo_mark11: BFGiostone’un şimdiye kadar elde ettiği en gurur verici dönüm noktası hangisidir?
Mile Gramatikov | Giostone
Dengeli, havalı ve oynanabilir bir oyuna sahip olmak!
Rozina_Kazin: İngilizceyi hiç anlamayan ama kripto paralar ile ilgilenen geniş bir kitle var. Bu kitleyi projenize dahil etmek için yerel topluluklar oluşturmayı planladınız mı?
Mile Gramatikov | Giostone
Yerel tabanlı topluluklar oluşturmaya çalışıyoruz, ancak her şeyi doğru zamanda yapmalıyız. Bu yüzden acele etmiyoruz. Ancak, Discord üzerinde yerel topluluklarımız var ve birçok farklı dil için ayrı sohbetlerimiz var.
Telegram Soruları
mrallaw: Oyunda birçok karakter var. Bunlar nereden ilham alınıyorlar?
Mile Gramatikov | Giostone
Oyundaki her karakter, sanat yönetmenimiz tarafından yaratılan tasarıma dayanmaktadır. Her karakterin kendi temelinde kendi arka planı bulunuyor.
Ray699: Bir alt ağ oluşturmak için planlarınız nelerdir ve bunun ne kadar önemli olduğunu düşünüyorsunuz?
Mile Gramatikov | Giostone
Avalanche’ın teknolojisi genellikle diğer zincirlerden üstündür ancak alt ağlar bunu kolay bir karar haline getirir. Güçlü bir doğrulayıcı grubuna sahip bir alt ağ, merkezi değildir. Ancak kendi kurallarınızı oluşturabileceğiniz ve bağımsız olarak çalışabileceğiniz kendi blok zincirinize sahip olmak gibidir.
birdie_johansen: Projeler genellikle tokenların utility’sini göz ardı eder. Tokenlarınız oyundan değer sağlayabilir mi?
Mile Gramatikov | Giostone
BFG tokenı tam olarak bunu yapmak için tasarlanmıştır. Oyundaki işlemler BFG’ye çevrilir. Ödüller BFG olarak verilir. BFG, tüm faaliyetlerin geçtiği bir apeks tokenıdır. Web3’ü harika yapan şey budur.
Ödül kazanabilen, para birimi olarak kullanılabilen, alınıp satılabilen, görünümlerden değiştiricilere kadar her şeyi satın almak için kullanılabilen bir token benim için web2’den çok daha ilginç. Bundan yararlanmanın zamanı geldi.
gksml1104: Axie’nin düşüşünde gördüğümüz gibi, mevcut P2E’deki sorun sürdürülebilir olmaması. Sürdürülebilir bir ekosistem için kazanmak değil oynamak üzerine odaklanılması gerektiğine inanıyorum. Bu açıdan, BFG’nin E-spora odaklanmasının iyi bir yön olduğunu düşünüyorum.
Ancak gerçekten çok sayıda oyuncuyu bir araya getirebilir ve büyük ölçekte e-sporlara ev sahipliği yapabilir misiniz? BFG’nin destekçileri sadece Ava Labs ve Avalaunch gibi görünüyor. BFG’nin büyük ölçekli E-sporlara ev sahipliği yapma kapasitesi varsa, kripto para oyuncuları ve oyun loncaları neden BFG’ye yönelmiyor. Lütfen bana BFG’nin e-spor vizyonunu anlatın.
Mile Gramatikov | Giostone
Bu harika bir soru. Başlamak için, büyük ölçekte ev sahipliği yapabileceğimize inanıyorum yoksa burada olmazdım. Geçmişimiz profesyonel düzeyde Web2 oyunlarına dayalı, bu nedenle sektördeki bir dizi büyük oyuncuyla güçlü bağlarımız var. Üst sınır tablomuzu stratejik nedenlerle küçük tuttuk. Ava Labs ve Avalaunch’tan daha güçlü yatırım ortakları bulamazsınız.
Bu, tüm ekosistemle ortaklık yapmak gibi bir şey ve bu bir topluluk projesi olduğu için, içinde 20 VC bulunan oyuna girmek istemedik. Çok düşük bir piyasa değeriyle başlıyoruz, böylece bizi öğrenen insanlar gezintiye çıkabilirler. Hepsini VC’lere satmayacak ve onlara sahip olup o oyunu oynamalarına izin vermeyecektik. Kullanıma sunmamızın bir parçası olarak, hem çok büyük hem de daha butik olan çok sayıda lonca ile temas halindeyiz.
E-spor vizyonumuz ve oyun için genel vizyonumuz kısa süre önce ayrıntılı olarak açıklandı. Avalaunch ile yayınladığımız ve gerçekten göz atmaya değer tonlarca video ve makale var. İnsanlar gerçekten ne kadar özverili olduğumuzu ve hâlihazırda kaydettiğimiz ilerlemeyi gördüklerinde, daha fazla dikkat etmelerini dileyecekler.
Dave | Avalaunch
Bugün burada geçirdiğiniz zaman ve oyunun ilerlemesini sağlayacak özgüvene sahip olduğunuz için teşekkür ederim.
Mile Gramatikov | Giostone
Burada olmak harikaydı, beni davet ettiğiniz için teşekkürler. Umarım topluluk bu AMA’den çok şey öğrenmiştir.
Dave | Avalaunch
Tekrar teşekkürler. İyi hafta sonları.
AMA etkinliğini orijinal dilinde okumak için buraya göz atabilirsiniz.
Daha fazla Blockchain Haberleri için: Blockchain Haberleri
Daha fazla NFT Haberleri için: NFT haberleri
Gelişmelerden ve son dakikalardan haberdar olmak, kripto para dünyasında aktif bir yer edinmek istiyorsanız Telegram kanalımıza bekliyoruz.
Bu içerik sponsorludur.