Avalaunch ve Bold Point AMA etkinliğine dair tüm detaylar sizlerle.
Avalaunch ve Bold Point, bir AMA etkinliği düzenledi. AMA etkinliğinin konuğu, Bold Point’in Kurucusu ve CTO’su Dan oldu.
Sizler için AMA etkinliğinde sorulan soruları ve verilen cevapları derledik.
Niki | Avalaunch
Herkese merhaba! Bold Point ekibiyle ikinci AMA’mıza hoş geldiniz!
Bugün, Bold Point’in Kurucusu ve CTO’su Dan ile birlikte projeyi detaylı olarak incelemek üzere buradayız. Hoş geldin Dan. Bugün bizimle Bold Point hakkında konuşmak üzere geldiğin için teşekkür ederiz. Öncelikle kendini tanıtır mısın?
Dan | Bold Point
Bugün bu AMA oturumuna katılan herkese selamlar. Ben Dan, Bold Point’in Kurucusu ve CTO’suyum. Ayrıca YAY Games’te CTO pozisyonunda çalışıyorum. Bana gelince, ben sadece işini içtenlikle seven bir insanım. Kariyerime yaklaşık 10 yıl önce geliştirici olarak başladım. Blockchain ile ilk tanışmam 2014 yılında oldu ve o zamandan beri üzerinde çalıştığım hemen hemen her proje bir şekilde merkeziyetsiz sistemlerle bağlantılıydı.
İş deneyimim boyunca hem başarılı hem de başarısız projeler oldu ve her birinden çok şey öğrendiğimi düşünüyorum. 2018’de dApp’lerin geliştirilmesinde uzmanlaşmış kendi stüdyomu açtım. Stüdyo 2021 yılına kadar başarılı bir şekilde çalıştı. Ardından Yay Games ile ortaklıklar kurduk ve ben de dahil olmak üzere meslektaşlarım o zamandan beri büyük bir profesyonel ekibin parçası olduk.
Niki | Avalaunch
Bold Point’teki ekip en çok neye değer veriyor? Bu rüya takım nasıl kuruldu?
Dan| Bold Point
Bold Point’in tarihi oldukça ilginç ve YAY Games’in ortaya çıkmasından çok önce başlıyor. Başlangıçta, saf coşkuyla beslenen bir projeydi. Projenin prototipi 2021’de hazırdı ve 2000’li yılların başlarından kalma bir tarayıcı oyununa benziyordu. Ama sonunda daha büyük bir şeye dönüştü. Şimdi grafik ve oynanış açısından içinde bulunduğumuz on yılın oyunlarıyla rekabet edebilecek bir ürün yapmayı hedefliyoruz.
Ekibimiz için en önemli şey, kulağa ne kadar safça gelse de ekibin kendisidir. Her meslektaşımıza değer veririz ve onları en önemli varlıklarımız olarak görürüz. Pazar, iş görevleri ve hedefler sürekli değişiyor, ancak önemli olan ve önemli kalan şey insanlar. Ortak amaç ve hedeflerden ilham alan büyük bir aileyiz.
Niki | Avalaunch
Bunu duymayı seviyoruz.
Gelişmeler söz konusu olduğunda, hevesli kripto para severler ve oyuncular, demo sürümü sayesinde oyunun nasıl görüneceğini şimdiden görebiliyorlar.
Token lansmanından önce bu sürümü kullanıma sunmanın teknik zorlukları nelerdi?
Dan| Bold Point
Karşılaştığımız en zor teknik sorun, oyun içinde birçok işlevsellik ve mekaniğin paralel olarak geliştiriliyor olması. Ortaya koyduğumuz birçok hipotezi test etmek zaman aldı. Kullanıcıların oyunun nasıl olacağını tam olarak deneyimleyebilmeleri ve anlayabilmeleri için bunu yapmamız gerekiyor.
Dolandırıcılarla dolup taşan blok zinciri endüstrisi ile uğraştığımız için, oyuncuların Bold Point dünyasını biraz daha iyi tanımalarını sağlayacak bir mekanik geliştirmeye ve uygulamaya karar verdik. Mevcut sürümde, oyuncunun başarısı zincirde depolanan birikmiş puanlar cinsinden ölçülür. Oyuncunun geçtiği tüm oyunların sonuçları, oyun havuzundaki farming’in APR’ını etkileyecek ve en hevesli oyuncular token varlıklarını çoğaltabilecekler.
Sonuç olarak, topluluğa sadece sözler vermediğimizi, aynı zamanda oyunun bazı bölümlerini canlı olarak gösterdiğimizi kanıtlayabiliriz.
Niki | Avalaunch
Bold Point oyun mekaniği oldukça karmaşık görünüyor.
Bu oyun mekaniğinin temelini ve 10 farklı mekanik geliştirmenin neden önemli olduğunu açıklayabilir misiniz?
Dan | Bold Point
Bold Point kavramının tamamını düşünürken çözmeye çalıştığım asıl görev, para kazanmanın yalnızca token düzeyinde spekülatif bir şekilde değil, aynı zamanda para kazanma ve piyasaya dayalı olarak gerçekleştiği bir oyun yaratmaktı. Bu nedenle, böyle bir modelin uygulanabilir hale geldiği ortam, genellikle kripto para dünyasına aşina olmayan sıradan oyuncuların ilgisini çekmelidir. Bunun için oyuncunun ilgisini çekmeli ve oyun içinde çözmesi gereken görevler kısa, orta ve uzun vadeli olmalıdır.
Ama önce, başlangıçtan itibaren mevcut olan bir ekonomik döngü planını ve ayrıca geliştirme yol haritamızın bir sonraki aşaması olarak bir yatırımcı oyun döngüsünü paylaşmak istiyorum.
Bütün bunlar, ancak oyuncuyu motive edecek ve can sıkıntısını uzak tutacak kadar yeterli miktarda oyun mekaniğine sahip olmakla başarılabilir.
Niki | Avalaunch
Bu açıklama ve görseli gönderdiğiniz için teşekkür ederiz.
Bold Point’in kendi pazar yerini inşa etmesinin ve mevcut olanları kullanmamasının ana nedenleri veya benzersiz avantajları nelerdir?
Dan | Bold Point
YAY ekosistemini oluşturmanın bir parçası olarak, en çok vurgulanan alanlardan biri, oyun varlıkları pazarına odaklanan, dar bir şekilde uzmanlaşmış bir pazar yerinin (Loot) uygulanmasıdır. Bu amaçla, çeşitli oyun projelerini uzun vadeli geliştirmeye başvurmak zorunda kalmayan bir protokol geliştirildi. Bu nedenle, çok yerel bir pazar yeri değil, daha çok şirketler grubu içinde zaten sahip olduğumuz çözümle bir entegrasyon.
Niki | Avalaunch
Oyuncuların deneyimleyebileceği ilginç bir özellik, yalnızca oyun içi varlıklar açısından değil, aynı zamanda parçası olmak istedikleri hikaye açısından da kişiselleştirmedir. Bu nasıl ortaya çıktı ve bu, geliştirme sürecinin bir parçası olarak ne gibi zorluklar doğuruyor?
Dan | Bold Point
Oyuncuların oyun konfigürasyonlarını değiştirebileceği dünyalar yaratmak oldukça karmaşık ve zaman alıcı bir süreçtir. Bu sadece teknik uygulama tarafının karmaşıklığı ile ilgili değil, aynı zamanda oyuncuların oyunu bozmasını ve bir dengesizlik yaratmasını önleme görevi ile de ilgilidir. Bunun olmasını önlemek için, kararlar yalnızca kullanıcıların çoğunluğu (DAO) tarafından onaylandıktan sonra alınmalıdır. Tamamen açık olmak gerekirse, oyunda uygulanan tüm mekanikler değişikliklere açık olmayacak. Ancak olacak olanlar, oyuncuları topluluklar halinde bir araya gelmeye ve hem kişisel stratejilerini hem de bir bütün olarak projenin stratejilerini planlamaya gerçekten motive edecektir.
Niki | Avalaunch
PVE ve PVP kavramlarını genişletebilir misiniz, oyunculara bu ekstra sürükleyici deneyim düzeyi sağlamanın yanı sıra potansiyel kazanma konusunda birbirlerini nasıl tamamlarlar?
Dan | Bold Point
Oyunlardaki PVP savaşları iyidir, çünkü oyuncuları ne kadar iyi olduklarını göstermeye ve kendileri de dahil herkese neler yapabileceklerini kanıtlamaya motive ederler. PVP, hem oyuncuların ödüllendirileceği basit eğlenceyi hem de kazananların cömertçe ödüllendirileceği tam teşekküllü turnuvaları içerecek. Bunlar sık sık yapılacak sezonluk etkinlikler olacak.
Bu kavramların kombinasyonu, oyunu ilginç hale getirmemizi ve her türlü olayla doyurmamızı sağlar. Sonuç, zamanınızdan para kazanmak veya sadece oyunun tadını çıkarmak için çok sayıda farklı yaklaşımdır.
Niki | Avalaunch
Axie Infinity’nin son olayı göz önüne alındığında, esasen tüm kripto para projelerinde ortaya çıkmaya devam eden bir endişe güvenliktir. Bunun Bold Point için neye benzediğini detaylandırabilir misiniz?
Dan | Bold Point
Böyle ilginç bir soru için çok teşekkür ederim. Evet, siber güvenlik BT’nin başlangıcından beri bir sorun olmuştur ve bir fintech projesiyle uğraşırken her zaman tetikte olmanız gerekir. Başlangıçta, işlem ücreti olmayan işlemleri uygulamak için, Axie Infinity’nin kullandığı Ronin’e benzer şekilde kendi blok zincirimizi geliştirdik ve devreye aldık. Ancak uzun bir test aşamasından sonra, CTO olarak bu girişimden vazgeçmeye karar verdim, çünkü çoğunlukla böyle büyük bir sorumluluk almaktan korktum. Bu tür çözümlerde yatan en büyük güvenlik açığı, blok zincirler arasında var olan köprülerdir.
Yaklaşımımızı Axie’den meslektaşlarımızla olan bu korkunç olaydan çok önce yeniden gözden geçirmeye karar vermiştik. İşlem maliyetlerinin o kadar yüksek olmadığı ve hızların bazen bir saniyenin altında eşiklere ulaştığı AVAX üzerinde çalıştığımız için, ücretsiz işlemleri, kullanıcı tarafında imzalama işlemlerini ve bunların imzalanmasını içeren farklı bir şekilde gerçekleştirmeye karar verdik. Bu, hem güvenliği sağlamamıza hem de kullanıcıyı oyunun kendisi için ödeme yapmaktan kurtarmamıza olanak tanır.
Niki | Avalaunch
Oyunun tam sürümünü ne zaman bekleyebiliriz ve bundan önceki önemli gelişimsel noktalar nelerdir?
Dan | Bold Point
Planlarımıza göre, bunun 2023’ün ilk çeyreğinde olması gerekiyor. Ancak bu, kendimizi bir yere kilitleyip oyun üzerinde çalışarak tüm topluluğumuzu oturup beklemeye zorlayacağımız anlamına gelmiyor. Sık sık güncellemeler yayınlayacağız ve Bold Point dünyasını yeni mekanikler ve içerikle zenginleştireceğiz. Bu nedenle, oyunu oyuncuların her zaman yeni ve heyecan verici bir şeyler bulabilecekleri bir dizi aşamaya böleceğiz.
Ana aşamalar, savaşı daha heyecanlı ve çeşitli hale getirmek için mevcut oyun sürümünün içeriğinin desteklenmesini içerecek. Bir sonraki adım, mevcut birimleri özelleştirme ve 3D düzenleyici aracılığıyla benzersiz karakterler oluşturma yeteneği eklemek olacaktır. Bu özel karakterler de savaşlarda yer alacak.
Bundan sonra oyun, yeni bölgelerin eklenmesini içeren büyük bir güncellemeye sahip olacak.
O aşamada üzerinde çokça konuştuğumuz ve üzerinde çalıştığımız DAO mekaniğini kademeli olarak hayata geçireceğiz.
Yakın zamanda sitemizde yayınlayacağımız dokümanlardan aşamalar hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Niki | Avalaunch
Avalanche, yakın bağlantıları ve dost canlısı topluluğuyla tanınır. Bu alandaki bir proje olarak deneyiminiz nasıldı?
Dan | Bold Point
Bold Point’in hikayesine başlamamıza izin verenin büyük bir şans ve mükemmel blok zinciri seçimi olduğuna inanıyorum. Sevgi ve destek, her türlü sohbette yalnızca son kullanıcı tarafında değil, aynı zamanda bu sektörde etkileşimde bulunduğumuz ortaklardan da hissedilir. Mevcut iklim sayesinde, bizim için yeni olan pek çok şey keşfettik. Bu faktörlerin birleşimi, uzun vadeli planlarımızı oluşturmamızı sağlar. Avalanche’ın bu tür yaklaşımlar ve vizyonlarla daha büyük bir geleceği olduğuna ve topluluğumuzun katlanarak büyüyeceğine inanıyorum.
Niki | Avalaunch
Pekala sorularımız bitti. Detaylı ve bilgilendirici cevaplarınız için teşekkürler.
Proje geliştirme sürecinde karşılaştığınız en büyük zorluk neydi?
Dan | Bold Point
Kendi görüşüme göre, en büyük zorluk, tüm mekaniklerin birbirini tamamlayıcı olduğu ve token’ın yatırımcıların dikkatini çekmek için basit bir ek değil, oyunun hayati bir parçası olduğu kapsamlı bir ekosistem yaratmaktır. Yalnızca GameFi’yi değil, genel olarak oyun pazarını fethetme tutkumuzu göz önünde bulundurarak, oyun tasarımı ve iş stratejisi açısından sağlam bir temel oluşturduğumuzdan emin olmak zorundaydık ve bu, geliştirmenin kendisine ve arkasındaki fikre nasıl öncelik verdiğimizi kesinlikle etkiledi. Çabalarımızın çoğunu oyun içinde paralel çalışacak işlevsellik ve mekanikleri geliştirmeye harcamamız gerekiyordu.
Bold Point’in arkasındaki ekip de YAY Games ekibiyle aynı, bu ekip %100 Bold Point oyununu geliştirmeye mi odaklanıyor yoksa zamanlarını YAY Games platformunda da mı bölüyorlar?
Dan | Bold Point
Ekosistemimizde blockchain ve kripto para piyasası endüstrisinde derin bir uzmanlığa sahip, uzmanlıklarını hem YAY Games hem de Bold Point’te uygulayan bir üst yönetim kuruluna sahibiz.
Tamamen oyun geliştirmeye odaklanmış bir ekibe sahip olmanın ne kadar önemli olduğunu çok iyi anlıyoruz, bu nedenle Bold Point geliştirme döngüsünden sorumlu ayrı bir ekibimiz var.
Sizce BoldPoint’in kripto para kullanıcıları için çözmeye çalıştığı en büyük sorunlar nelerdir?
Dan | Bold Point
GameFi endüstrisinin mevcut durumunda gördüğümüz ana sorun, klasik oyuncular için giriş engelini azaltma ve tüm segmenti kitlesel benimsemeye hazırlama gerekliliğidir.
“Döngüsel Açık” diye bir şey uygulayacağınızı okudum. Ne olduğunu ve oyundaki tokenların değerini korumaya nasıl katkıda bulunacağını açıklayabilir misiniz?
Dan | Bold Point
Tokenların kendisi ile birleştirilmiş token fayda modeli, varlıkların alım ve satım baskısı arasındaki dengenin temel unsurlarıdır. Oyun içi NFT varlıklarına, DAO mekaniğine, nesnelere ve bina sahipliğine yönelik talep, piyasada $BPT için güçlü bir satın alma baskısı yaratır. Kapsamlı ve ayrıntılı açıklama önümüzdeki birkaç hafta içinde yayınlanacaktır.
Sisteminiz ne kadar kullanıcı dostu, böylece oyun para kazanma mekanikleri yerine oynanışa odaklanabilir mi?
Dan | Bold Point
Bold Point, önde gelen Auto Battle temsilcilerinden en iyi uygulamaları devralır: Auto Chess, Teamfight Tactics ve Hearthstone Battlegrounds, bu nedenle kullanıcı katılımını ilk önceliğimize koyuyoruz. Bu nedenle, giderek artan bir zorlukla başlaması kolay bir oyuna bahse giriyoruz: klasik oyuncuları ve kriptoya yeni başlayanları, para kazanma mekaniğine derinlemesine dalmadan dahil etmeye izin veriyor.
Akıllı sözleşmeler başarısızlığa meyillidir ve birçok proje bunun kurbanı olur, kullanıcı fonlarına mal olur ve projeleri gözden düşürür. Akıllı sözleşmeleriniz ne kadar güvenilir? Her iki tarafla da test ettiniz mi?
Dan | Bold Point
Daha önce de söylediğim gibi FinTech alanında oldukça fazla deneyimim var.
Projelerden birinde daha önce, mühendislerimizin en başında fark etmediği bir güvenlik açığımız vardı. Fonların çoğunu kurtarmayı başardık, ancak bu bizim için büyük bir darbe oldu.
Şimdi, herhangi bir akıllı sözleşme ana ağa girmeden önce iyice kontrol ediyoruz.
Hem tüm ekip tarafından çapraz incelemenin yardımıyla hem de dış denetçi şirketlerini dahil ediyoruz. Şimdi bunlardan 2 tanesiyle çalışıyoruz: Certic ve Inspex.
Küresel genişleme için planlar neler? Şu anda pazara mı odaklanıyorsunuz yoksa müşteriler ve kullanıcılar veya ortaklıklar oluşturmaya ve geliştirmeye veya elde etmeye mi odaklanıyorsunuz?
Dan | Bold Point
Sadece geleneksel bir oyun deneyimi ile tanınmış oyun topluluklarının yanı sıra normal oyuncuları, normları çekmeye odaklandık. Oyun kitlesi büyüdükçe, daha fazla oyun içi özellik ve sürdürülebilir hale gelecek ve bu, genel olarak $BPT talebini olumlu yönde etkileyecektir.
Yatırımcıların neredeyse %80’i, projenin gerçek değerini ve sağlığını anlamak yerine, kısa vadede yalnızca token fiyatına odaklanıyor. Yatırımcıların tokenınızı uzun vadede elinde tutmasının motivasyonları ve faydaları hakkında bize bilgi verir misiniz?
Dan | Bold Point
Uzun vadeli $BPT token sahipleri için, DAO mekaniklerinin yanı sıra kazançlı binaları ve arazileri kiralamaya izin veren oyun mekaniklerini içeren sonraki oyun aşamalarında fırsatlar açılacak.
Kâr marjı, sahibinin faaliyetine ve topluluk için üreteceği olaylara bağlıdır.
Bold Point ücretsizdir, yani oyuncuların oynamaya başlamak için yatırım yapmasına gerek yoktur. Ama iyi bir kâr elde etmek için kaç saat çaba sarf etmeliyim? Oyun mekanikleri ne kadar kolay?
Dan | Bold Point
0 başlangıç harcama hacmi ile her aktif oyuncu için belirli bir karlılık seviyesini korumayı sağlayan matematik modelini hayata geçirdik. Bu, “kazanması ücretsiz” ifademizi tanımlar.
rminiaRicks1999’dan
Kripto paralara ilgisi olmayanları ekosisteminize getirmek için hangi stratejiyi uygulayacaksınız? Teknolojiyi geliştirmek ile tokenınızın değerini artırmak arasında nasıl bir denge kuruyorsunuz?
Dan | Bold Point
$BPT cinsinden fiyatlar ve ödüller, her oyun döngüsünde otomatik olarak dengelenecek ve oyuncunun ilerlemesine bağlı olacaktır.
Performans da dahil olmak üzere oyunlarla ilgili pazarlamada derin uzmanlığa sahibiz, bu nedenle oyuncuların cazibe mekaniğinin farkındayız.
AMA etkinliğini orijinal dilinde okumak için buraya göz atabilirsiniz.
Daha fazla Blockchain Haberleri için: Blockchain Haberleri
Daha fazla NFT Haberleri için: NFT haberleri
Gelişmelerden ve son dakikalardan haberdar olmak, kripto para dünyasında aktif bir yer edinmek istiyorsanız Telegram kanalımıza bekliyoruz.
Bu içerik sponsorludur.
Bu sayfada yer alan ilgili başlıkların kısayol başlıklar ve ilgili sayfalar