Huobi Bitcoin Son Fiyatı
BTC $69945.62
-1.21%
Huobi Ethereum Son Fiyatı
ETH $3540.6
-1.32%
Huobi Avalanche Son Fiyatı
AVAX $53.75
-2.04%
BNB Token Son Fiyatı
BNB $610.5
3.47%
Binance Kayıt Ol

Muhabbit

METAVERSE

Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

Muhabbit Telegram kanalındaki etkinliğimizde, ilk play-and-earn projesi olan Heroes Chained hakkında merak edilenleri sizler için sorduk.

Clock
Paylaş
Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

Heroes Chained AMA etkinliğimiz bugün (04.08.2022) Muhabbit Telegram kanalında gerçekleşti. Bir play-and-earn (oyna ve kazan) projesi olan Heroes ChainedAvalanche üzerinde işlev görüyor ve beta versiyonu yarın çıkıyor (05.08.2022). Etkinlikte Heroes Chained’den konuklarımız; Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Salih Kanlı ve Koordinatör Ahmet Börekçi oldu.

728×90 muhabbit - Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!300x250 muhabbit - Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

Etkinlik iki turdan oluştu. İlk turda, Muhabbit ekibi olarak katılımcılara 7 adet soru yönelttik ve cevaplarını aldık. İkinci turda ise Muhabbit Telegram grubu üyelerinden gelen sorulardan 10 tanesi Heroes Chained ekibi tarafından cevaplandı. Cevaplanan 10 sorunun sahibi, etkinlik ödülü olan 10 adet Heroes Chained Closed Beta Ticket’ı aralarında paylaşacaklar.

Yöneltilen sorular ve katılımcılardan gelen yanıtlar haberimizde sizlerle.

İlk Tur: Muhabbit’ten Gelen Sorular

1. Merhaba, Salih Bey ve Ahmet Bey hoş geldiniz. Bize kendinizden ve projedeki rolünüzden bahseder misiniz?

Salih Kanlı: 98 ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği mezunuyum. 2004 yılına kadar silikon vadisinde girişimlerimiz oldu. Sonrasında Türkiye’de CBKSOFT’u kurduk. Şu anda CBKSOFT Genel Müdürü görevini yerine getiriyorum. Bunun yanında Inventuna Games’de Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyorum. İş geliştirmeden ve yatırımcı ilişiklerinden sorumluyum.

Ahmet Börekçi: Heroes Chained oyunumuzun koordinatörüyüm. Yaklaşık 10 yıldır oyun sektöründe çeşitli pozisyonlarda görev aldım. Oyun sektöründe 100’ün üzerinde oyun çıkardım ve hemen hemen tüm oyun türleri ve platformları için deneyimim oldu.

2. Projenizin bu zamana kadar geçirdiği evreleri ve kilometre taşlarını bize özetleyebilir misiniz? Bu sorunun cevabını özellikle sizden bekliyoruz Salih Bey.

Aslında 2021 yılında başlayan bir serüven bizim için. 2021 yılı eylül ayında yatırımcı görüşmelerine başladık ve sizlerin de bildiği üzere birçok yatırımcının teveccüh gösterdiği bir proje olduk. Aşamaları kısaca özetlemek gerekirse:

Ocak 2019 da IDO’muz yapıldı. Avalanche üzerinde çıkan projeler içerisinde rekorlar kırarak bir IDO yaptık. Akabinde 1 ay içerisinde Huobi’de ve sonrasında Gate.io’da listelendik. Pazaryeri açılışımızı yaptıktan sonra ilk NFT satışımızı gerçekleştirdik. Daha sonra bir batch satışımız daha oldu. Şimdi de en önemli kilometre taşlarımızdan beta öncesindeyiz, yarın da güzel bir beta başlangıcı yapacağız.

Bundan sonra yol haritamıza uygun olarak adımlarımızı atacağız. Bu arada topluluğumuza her zaman daha fazlasını vermek için uğraşıyoruz. Hatta yol haritamızda olmamasına rağmen NFT kullanımını hemen devreye alabilmek için bir mini oyun yaptık ve kullanıma açtık. Mayinhara sahipleri güzel kazançlar elde ettiler. Bundan sonra da mayinhara satışlarımız, land satışlarımız olacak. Akabinde de eylül ekim gibi oyunun full versiyonunun lansmanını yapacağız.

3. Salih Bey, bize token yapınızdan bahseder misiniz?

Tabii ki. HEC token, toplam arzı 100 milyon ile sınırlı bir token. Oyun içerisinde ve oyun dışında kullanım alanları olan bir token. Hem oyun içerisindeki alışverişler hem de oyun dışında pazaryerinde satılan NFT’ler HEC ile alınıp satılmakta. Bunun yanında Heroes Chained tek tokenlı bir yapı olduğundan dolayı yönetişim tokenı yapısını da barındırmaktadır.

Public IDO’da satılan tokenların vesting süreci geçen ay itibarıyla tamamlanmış olup, yaklaşık olarak şu anda 15 milyon civarında token kullanımdadır.

4. Salih Bey, Eylül 2021 gibi yatırımcı görüşmelerine başladığınızı ifade etmiştiniz. Heroes Chained’in mevcut ortakları, gelecek dönemdeki ortaklık planları hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?

Birçok farklı proje ve yatırımcı ile iş birliği ve ortaklıklar yaptık. Kabaca yatırımcılarımıza bakacak olursak başta Avalanche bir mainnet olarak yatırımcımız oldu. Yatırımcı görüşmelerine başlarken bu projenin hep bir mainnet ortağı olmasını hak ettiğini düşünmüştük.

Avalanche’tan sonra başta Muhabbit olmak üzere ekosistemdeki oyuncular ile görüşüp projeye değer katabileceğini düşündüklerimizi yatırımcı olarak aldık.

İlginizi çekebilir: Avalanche, Heroes Chained’e Yatırım Yaptı!

Mainnet’in haricinde oyun sektörünün başlıca oyuncularından olan guild’lerle de görüştük ve 3 tane büyük guild’i yatımcı olarak aldık. GGG, YGG Sea ve Avacado Guild yatırımcılarımızdandır.

Ayrıca yine kripto dünyası CEX’siz olmayacağı için 3 tane birbirinden değerli kripro para borsası yatırımcımız oldu: Kucoin Ventures, OKX Ventures ve Paribu Ventures. Bunun yanında özellikle Güney Doğu Asya’dan projeye desteği olabilecek yatırımcıları projemize aldık. Kyros, ROK, Panony ve Kosmos gibi yatırımcılar çeşitli alanlarda projemize destek vermekteler.

Bundan sonra özellikle gerçek oyuncu guild’lerine yönelik çalışmalarımızı artıracağız. Hatta mini oyun başlangıcımız ile topluluğumuz içinde bu guild’ler oluşmaya başladı. Gerçek oyunların gerçek oyuncular ile yüceltileceğine inanıyoruz.

Ayrıca daha fazla kitlelere erişmek ve yeni yatırımcılara ulaşmak için bölgesel bilinirliğimizi artıracak partnerler ile olan ilişkilerimizi artıracağız.

HeroesChained Backers 920x600 - Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

5. Şimdiye kadar proje ekibinden 2 önemli isimin neler yaptığını, projenin geçirdiği evreleri, yerel token bilgilerini ve iş birliklerini öğrendik. Peki sözü Ahmet Bey’e vererek, biraz da oyundan bahsedelim. Ahmet Bey bize Heroes Chained’den bahsedebilir misiniz? Nasıl bir oyun?

Elbette, Heroes Chained RPG tabanlı bir oyun. Autobattle, card game ve guild master türlerinin mixed bir dizaynı. Oyunda biz bir guild master olarak guild’imizi, hero’larımızı ve hero’larımıza ait tüm eşya ve geliştirmeleri yönetiyoruz. Yeni hero’larla guild’ımızı büyütürken city ve guild alanlarımızda bulunan tüm binalarımızı da geliştiriyoruz. Oyunun battle kısmında ise bizi kartlarla desteklenmiş bir autobattle bekliyor.

Eşyalar craft ederek veya hero’larımızı breed ederek NFT serileri elde edebiliyoruz. Kaynak toplama ve kaynak yönetimi bizi güçlü bir guild’e ve birbirinden güzel NFT eşya ve hero’larına taşıyor.

Genel olarak oyunda bizi bekleyenler özetle bu şekilde ayrıca oyunumuzun atmosferi, haritası ve dungeon’ları görülmeye değer kalitede.

6. Salih Bey yarınki betadan bahsetmişti. Siz devamını getirebilir misiniz Ahmet Bey? Beta’da bizi neler bekliyor? Beta’ya katılan oyuncular neler kazanabilir?

Yarın (02.08.2022) Türkiye saati ile 17:00’da başlayacak olan betamız baştan sona bir oynanış vadediyor. Açık kaldığı süre boyunca Heroes Chained’in tüm mekaniklerini ve ilk haritasının atmosferini deneyimleyebileceksiniz.

Kazanım kısmına gelirsek;

Öncelikli olarak betaya katılan tüm oyuncularımıza “Beta Player” olduklarını belirten bir özel banner vereceğiz. Oyun tamamen yayınlandıktan sonra beta oyuncularımızın karavanlarında bir beta bannerı yer alacak. Ardından haritamıza beta için yerleştirdiğimiz bir adet boss’umuz var.

Bu boss’u kesebilen 100 kişiye tam sürümde kullanabilecekleri bir premium pass vereceğiz. Bu pass ile oyun içi tüm kazanımlarınız %10 artacak. Bir de büyük ödülümüz var.

Haritada bulanan boss’umuzun bir droprate’i var ve bu droprate’i tutturan tüm kullanıcılar boss’un kendi silahı olan The Skullscreamer’a NFT olarak sahip olacaklar.

7. Evet öyleyse son sorumuza geldik. Sorumuz Salih Bey için geliyor. Projenizi tek kelime ile özetleyecek olsanız bu ne olurdu?

Tutku olurdu sanırım. Bence başarının en temel anahtarı tutkudur.

Bütün ekip büyük bir tutku ile çalışıyoruz, hatta bu tutku topluluğumuza da yansımış durumda. Onlar da oyuna ve projeye tutku ile bağlılar.

heroes1 959x600 - Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

İkinci Tur: Topluluktan Gelen Sorular

1. Topluluktan öneri ve geri bildirimlere izin veriyor musunuz? Karar vermemize izin var mı, topluluğu dikkate alıyor musunuz?

Topluluk bizim için çok önemli. Çok da aktif bir topluluğumuz var sağ olsunlar. Onlardan gelen geri bildirimi projenin en tepesindeki kişiler dahil olmak üzere takip ediyoruz. Olumlu olumsuz bütün düşünceleri ve eleştirileri değerlendiriyoruz.

Örneğin mini oyunda guild yapısının kurulması topluluk tarafından talep edilmişti, hemen dikkate aldık. Kendi aramızda tartıştık ve gerekli gelişmeleri başlattık. Beta sonrasında bir müjde olarak guild vs guild betadan sonra devreye alınacak.

2. Oyunun çıkışıyla birlikte play-and-earn kavramının blockchain camiasında etkili olacağı kesin peki sizce bu etki ne denli olacak? Ve insanlar play-to-earn’ü arayacaklar mıdır?

Play-and-earn kavramını ilk ortaya koyan proje Heroes Chained olmuştu. Play-to-earn kısa vadede getiri getiren fakat gerçek oyuncu kitlelerine ulaşamadığından sürdürülebilir olmayan bir yapı.

Gerçek oyunculara, oyun için para harcayan oyunculara erişmek oyunun sürdürülebilir olmasında çok önemli olan bir konu. Bundan dolayı gerçek oyuncuların keyif alacağı, keyif alırken de kazanacağı, gerçek sahiplik duygusunu tadacakları oyunların daha kalıcı olacağına inanıyoruz.

3. Avalanche ile ilgili subnet girişiminiz olacak mı?

Subnet konusu hakkında uzun çalışmalarımız oldu. Teknik olarak bir problem olmamasına rağmen özellikle bridging (köprüleme) konusu oturana kadar ötelemeye karar verdik. Özellikle mainnet üzerindeki ekosistemden çok uzaklaşmak istemedik. Farklı pazaryerlerinin kullanımı, CEX veya DEX’lere erişim gibi durumlardan dolayı; konuyu biraz daha bekletme kararı aldık ama teknolojik olarak hazırız.

4. İnsanlar HEC tokeni neden satın almak isteyecek? Bunu sormamın amacı token üzerindeki satış baskısını azaltmak için bir çözümünüz var mı acaba?

Oyun içerisindeki kazanımları sadece HEC token ile yapmak yerine daha çok NFT’ler üzerine kaymayı tercih ediyoruz. NFT’lerin oluşması için de özellikle crafting için HEC token kullanımı olacak.

Bunun yanında oyun dışı ve oyun içi ekonomi tamamen HEC üzerinde dönecek. Bu zamana kadar da öyle oldu. Sürdürülebilir bir ekonomi için oyun içinde oyunculardan elde edilecek gelirin büyük bir kısmı da vault’a aktarılacak.

5. Paylaşmak istediğiniz heyecan verici olaylar var mı? Heroes Chained hakkında daha fazla bilgiyi nerede bulabiliriz?

Web sitemiz olan heroeschained.com adresinden ve sosyal medya hesaplarımızdan daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

6. Benim sorum Ahmet Bey’e. Tam sürümde oyun sonucunda kazanılan eşyaların sahiplikleri oyuncuya mı geçecektir?

Tıpkı beta için bahsettiğimiz boss weapon’da olduğu gibi; NFT olarak paylaştığımız tüm eşya ve hero’ları oyun içerisinde elde etmeyi başaran tüm oyuncularımız, diledikleri anda eşya ve hero’ları mint ederek cüzdanlarına alabilecekler.

7. Bu oyun blockchain’e ve kripto paralara neden ihtiyaç duyuyor?

Bu oyun blockchain’e veya kripto paraya ihtiyaç duymuyor aslında. Onları bir enstrüman olarak kullanıyor. Geleneksel oyunlarda bulunan sahip olamama problemini bu teknolojiler ile adresliyor. Ayrıca blockchain’in bize getirmiş olduğu güvenlik ile daha sağlam bir yapıya sahip oluyor. Bunlarla birlikte keyifli bir oyun oynarken harcadığınız vaktin getirisini de kripto para ile size geri veriyor.

avalanche avalaunch heroes - Heroes Chained, Muhabbit ile AMA Etkinliği Gerçekleştirdi!

8. Yatırımsız oyun oynayabiliyor muyuz? Burada kazandığım hero ile oyuna başlayabiliyor muyum?

Oyunumuz temelinde play-and-earn olduğu için tüm oyuncu kitlesini hedefliyoruz her zaman. Amacımız tüm oyuncuları yatırım gerektirmeksizin oyunumuza katabilmek. Ayrıca bir oyuncu oyunda yatırımsız olarak bir NFT elde ettiğinde, dilediği zaman cüzdanını oyuna bağlayarak yine NFT’lerini mint edebiliyor olacak.

9. Oyunun 5 sene sonraki gelmiş ve gelecek olan geliştirme paketlerinin planlaması yapıldı mı?

Geliştirme paketlerinin tamamının planlaması tabii ki yapılmadı ama temel bir prensip kararı alındı. Oyun ilk başta bir genre ile çıkacak ama extension pack’ler ile farklı genre’ler de eklenecek. Böylelikle zamanla sıkılacak bir oyun yerine gelişen bir yapı kuracağız.

10. Neden Avalanche ağını tercih ettiniz?

Daha önce belirttiğim üzere bu projenin bir mainnet desteğini hak ettiğini en başından beri düşünmekteydik. Bundan dolayı öncelik olarak mainnet’lerle görüşmeye başladık. Özellikle Avalanche ve Solana ile görüştük ve iki mainnet de yatırım yapmak istedi.

İki mainnet de çok başarılı. Avalanche daha atik davrandığı için (tabi burada Muhabbit’in de payı var) Avalanche’ı tercih ettik.

Daha fazla NFT Haberleri için: NFT haberleri

Daha fazla Metaverse Haberleri için: Metaverse Haberleri

Gelişmelerden ve son dakikalardan haberdar olmak, kripto para dünyasında aktif bir yer edinmek istiyorsanız Telegram kanalımıza bekliyoruz.

Paylaş

İlgili Başlıklar

Bu sayfada yer alan ilgili başlıkların kısayol başlıklar ve ilgili sayfalar