The Sandbox, blok zinciri ve metaverse dünyasını NFT’ler ile birleştiren bir platformdur.
Blok zinciri oyunları ve metaverse, bu zamanlarda kripto para dünyasındaki en trend terimler olarak biliniyor.
Bu oyunlar, yatırımcıların ya da daha doğru bir tabirle oyuncuların, sanal dünyalarda dijital varlıklara sahip olabilecekleri oyunları tanımlar.
Bu oyunların çoğunluğu, oyuncuların benzersiz bir oyun deneyimine erişebilmelerini sağlamak için çift token ekonomisine sahip bir modele dayanır. The Sandbox, bu sanal dünyanın en önemli parçası olarak öne çıkıyor.
Blok zincirindeki metaverselerin ana yapısı, oyuncuların nasıl oyunu oynayabileceği, binaları ve arazileri nasıl inşa edebileceği ve son olarak da oyun içi varlıklarla mülkelere nasıl sahip olabileceklerine dayanır.
Daha da önemlisi, oyuncular bu varlıkları gerçek dünyada satabilme özgürlüğüne sahiptir. Sonuç olarak, gelişen blok zinciri teknolojisiyle beraber bir metaverse, markalar, sanatçılar, içerik oluşturucuları ve oyuncular için benzersiz bir deneyim sunar. The Sandbox, bu metaverse dünyasını geliştirmeyi amaçlar.
The Sandbox’ın ana amacı, blok zinciri teknolojisinin ve bölünemez tokenların (NFT’lerin) potansiyelinden yararlanmaktır.
Bu NFT’ler, oyuncuların metaversete sanal dünyalar ve ekosistemler oluşturmasına izin verirken aynı zamanda da dijital dünyalarda güvenlik ve özgünlük sağlar.
The Sandbox ile oyuncular kendi arazilerini yaratabilir ve yarattıkları oyun dünyasını istedikleri gibi inşa edip, yönetebilirler.
Oyunculara güçlü bir oyun deneyimi sunma fikri günümüzde yeni bir fikir değil. Ancak bununla birlikte, oyunculara bu deneyimlerle nasıl para kazanmak kazanılacağı konusunda özgür bir ortam sağlama fikri daha önce hiçbir zaman denenmemişti.
Geliştiriciler ya da diğer kişiler tarafından geliştirilen oyunlar bugünlerde zorluk çekmesine rağmen, The Sandbox, metaverse dünyasında kendi yerini sağlamlaştırdı.
Oyuncular projenin arkasındaki ekip olan Pixowl’a, The Sandbox ve The Sandbox Evolution mobil oyunları aracılığıyla erişebilme şansına sahip.
Ayrıca, her iki oyun da iOS ve Android’de toplam 40 milyondan fazla indirme sayısına ulaşmıştı. Ayrıca Pixowl, Minecraft ve Roblox gibi oyunların popülerliğini azaltmak için The Sandbox’ı 2018’de blok zincirine uyumlu hale getirdi.
The Sandbox, yaratıcılarına NFT’ler aracılığıyla oyun içi varlıkların gerçek dünyadaki sahipliğini sağlamak, oyuncular ve sanatçılar için de blok zinciri teknolojisini oyunlaştırılmış bir şekilde eşsiz deneyimler sağlamak için bir teşvik yaratır.
Pixowl için, kullanıcılar tarafından oluşturulan içerik ekosistemini blok zincirine uyumlu hale getirmek sadece ilk adım olmuştur.
Pixowl, kullanıcılar tarafından geliştirilen içerik üretimi ve kapsamlı bir deneyim sunmak için üç farklı ürün geliştirmiştir.
Ayrıca, bu ürünler, blok zinciri teknolojisi ve akıllı sözleşmelerin yardımıyla, kullanıcıların içerikleri için telif hakkı sahipliği vermesiyle güçlendirilir ve benzersizlik sağlar.
The Sandbox’ta yer alan ilk proje, kullanıcıların voxel modelleri (bir pikselin 3 boyutlu hale getirilmesi) oluşturmasına ve buna göre canlılık kazandırmasına olanak sağlayan bir voxel düzenleyicisi olan VoxEdit’tir.
Bir 3D modelleme ve NFT geliştirme paketi olarak, Windows ve Mac kullanıcıları, insanlardan yapraklara ve hayvanlardan araçlara kadar her türlü 3D nesneler geliştirmeye başlayabilir.
Bu 3D varlıklar geliştirildikten sonra, oyun içi varlıklar olarak kullanılmak amacıyla VoxEdit’ten, The Sandbox’ta yer alan oyun içi pazara aktarılabilir.
İkinci proje ise, The Sandbox’ın yerel pazar yeridir. NFT pazar yeri, kullanıcıların VoxEdit aracılığıyla geliştirilen tasarımlarını yüklemelerine, yayınlamalarına ve satmalarına izin verir.
Kullanıcılar tarafından yapılan bütün yüklemeler, merkezi olmayan depolamanın ve erişilebilirlik sağlanması için IPFS’den (InterPlanetary File System – Gezegenler Arası Dosya sistemi) geçer.
Bütün yüklemeler, NFT’lerin sahipliğinin kanıtlanması için Ethereum blok zincirinde kaydedilir. Bu süreçten geçen bütün NFT’ler, oyuncuların NFT pazarında bir initial sale offer (ilk satış arzı) yoluyla satabilecekleri dijital varlıklar haline gelir.
Son proje olarak The Sandbox Game Maker yer alıyor. 3D oyunlar geliştirmek isteyen geliştiriciler ve oyun meraklıları bunu ücretsiz bir şekilde ve ayrıca kodlama yetenekleri de olmadan Pixowl ile yapabilme özgürlüğüne sahip.
Kullanıcılar, bir görsel düzenleyici aracılığıyla dakikalar içinde oyun oluşturabilir. Ayrıca, kullanıcıların geliştirdikleri her yeni oyun, sürekli genişleyen metaverse dünyasına eklenir.
Blok zincirindeki diğer play-to-earn (oyna-kazan) oyunlarından farklı olarak, The Sandbox yalnızca kullanıcılar tarafından geliştirilen içeriklerle zenginleştirilir.
Oyuncular her zaman metaverse dünyasına erişim sağlayabilir, ancak, oyuncular için sabit bir oyun dünyası yer almaz.
Metaverse dünyasının kullanımı ve buradan elde edilecek olan kazançlar tamamen topluluk üyelerinin isteklerine bağlıdır. The Sandbox’ın bu yaklaşımı oyunculara, play-to-earn oyunlarında eşsiz bir deneyim sağlıyor.
Ayrıca The Sandbox’ın, bütün kullanıcılarına metaverse içeriği oluşturmasına izin vermesi, diğer oyunlardan farklı olarak kullanıcılara özgür bir ortam sunuyor.
Oyuncular, The Sandbox tarafından sağlanan ücretsiz araçları istediklerini yaratma, geliştirme ve para kazanmak için satma şansına sahip.
Son olarak, play-to-earn kavramının temeline sadık kalarak, The Sandbox, oyuncuların ekosisteme yeni özellikler eklemeye devam ettiğini düşünerek, uzun vadeli sürdürülebilirlik elde etmeyi amaçlıyor.
The Sandbox’ın yerel tokenı olan SAND, oyun içinde bir hizmet görevi görür. Oyuncular, yerel token olan SAND ile birlikte Lands (araziler) ve Assets (varlıklar) için The Sandbox metaverse’te satın alma ve satma işlemlerini gerçekleştirir.
SAND, Ethereum ağında geliştirilmiş olan ERC-20 tokenıdır. SAND tokenının arzı sınırlıdır ve tokenın maksimum arzı 3 milyardır. SAND, global merkezi borsalarda (Huobi, FTX, Binance) ya da popüler merkezi olmayan borsa Uniswap’ta listelidir.
Lands, The Sandbox metaverse’ün bir parçasıdır. Her bir lands, kullanıcılar tarafından sahiplenen arazileri temsil eder.
Oyuncular, bu arazileri oyunlara ev sahipliği yapmak, çok oyunculu deneyimler sağlamak ya da sosyal deneyimler sağlamak için kullanır. Assets, oyuncular tarafından içerikler için oluşturulan tokendır. Assets, oyun içindeki yerleşik pazarda ticaretlerin gerçekleştirilmesi için kullanılır.
Siz metaverse oyunları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Daha fazla Nedir kategorisindeki içeriklerimiz için: Nedir?
Daha fazla Blockchain Haberleri için: Blockchain Haberleri
Bu sayfada yer alan ilgili başlıkların kısayol başlıklar ve ilgili sayfalar